2008-08-07

KEMI:
2x10mg Tramadol
2z500mg Paracetamol
2x10mg Kestine
4x32µg Rhinocort Aqua

UPPLEVELSER:
Jag åker tåg. Mitt knä gör ont. Det är 2½ timma kvar av resan. Det är kallt. Knät gör ondare. Jag lägger en jacka över benen. Det hjälper inte. Det sätter sig en person bredvid mig. Jag sitter vid fönstret. Jag läser serietidningar. När jag ser ut på landskapet utanför ser jag henne. Hon sitter bredvid mig. Jag vändar mig om och tittar på personen som sitter jämte mig. Två världar. Den ena till vänster om mig, den riktiga. Den andra i fönstret, den andra. Detta händer när jag är nykter så jag stoppar i mig en tramadol och lite panodil. En timma senare stoppar jag i mig en tramadol till.

Hon följde med på tåget.

Jag somnade med en spinnande katt som tryckte sig mot min bröstkorg. Det var väldigt mysig. Väldigt rogivande.